Trudno wyobrazić sobie pracę pozycjonera bez wstępnego etapu analitycznego i optymalizacyjnego i choć wydaje się to oczywiste, to rzadko kto zdaje sobie sprawę z wagi tego procesu. W Artixen.net mierząc się z kolejnymi wyzwaniami, wielokrotnie dostosowywaliśmy witryny do potrzeb klientów, zachowując czujność przed algorytmami Google. Dzięki temu zebraliśmy pełny zestaw kluczy do wrót każdej branży i chętnie podzielimy się z Państwem naszym doświadczeniem.

Czym jest optymalizacja?

Optymalizacja to kompleksowy proces usprawniania budowy i treści strony w trybie adaptacji do potrzeb algorytmów wyszukiwarek. Docelowo ma za zadanie zwiększyć widoczność strony dla robotów Google, by pomóc osiągać wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Czy jednak zawsze bywa skuteczne? Przekonajmy się sami.

Zasady przeprowadzania optymalizacji

Jeżeli podejmiemy się tego zadania na własną rękę, dysponując jedynie amatorskim zapleczem, istnieje duża szansa, że osiągniemy rezultaty przeciwne do zamierzonych. W branży pozycjonerskiej niezbędna jest fachowa wiedza i doświadczenie, by nie narazić się na niepotrzebne ryzyko filtra lub bana od Google. Profesjonalnie wdrożony proces optymalizacji powinien po upływie pewnego czasu przełożyć się na wydajniejsze indeksowanie strony i zajmowanie korzystniejszych lokat.

Analizując grupę docelową konsumentów wraz z bieżącymi poczynaniami konkurencji, możemy sporządzić listę słów docelowych, a następnie zawęzić ją do optymalnej wartości. Wiedząc, czego dokładnie poszukują w sieci nasi potencjalni klienci, zdołamy dostosować swój asortyment i ofertę handlową do ich potrzeb, dzięki czemu częściej trafią na nasz trop.

Wplatając odpowiednie wyrazy lub frazy typu „long tail” w tytuły (title), uporzadkowane nagłówki HTML (H1-H6) i metatagi, treść właściwą tekstu oraz teksty alternatywne grafik, damy wyraźny sygnał robotom wyszukiwarek, które odczytując stronę, zwrócą na nie szczególną uwagę i umieszczą w odpowiedniej kolejności wśród wyświetlanych wyników, wedle częstotliwości wyszukiwania.

Optymalna architektura strony

Podobna zasada obowiązuje w przypadku architektury strony i struktury jej kodu HTML wraz z adresem URL. Jeśli każdy element jest responsywny i płynnie przekierowuje pomiędzy zakładkami do podstron, opatrzony odpowiednim znacznikiem (tagiem), określającym tematykę i zgodny z przyjętymi standardami, nie zwraca błędów i pozwala na bezproblemowe poruszanie się po serwisie dzięki przejrzystemu interfejsowi, roboty również nie powinny mieć większego problemu z jej odczytaniem.

Podział ważności treści wedle odpowiednio wytłuszczonych lub powiększonych czcionek wraz z optymalnie dobranymi nagłówkami, wskazuje które informacje uznać należy za priorytetowe. Przyjazna użytkownikowi zawartość, która zachęca przyjemną dla oka szatą graficzną z odpowiednio skompresowanymi zdjęciami, wygodnie sformatowanym tekstem i szybkim czasem ładowania, skłania do częstszych odwiedzin serwisu, a więc poprawia współczynnik klikalności i ruch organiczny.

Może to również nakłonić internautów do umieszczania linków, prowadzących do naszej strony na prywatnych platformach blogerskich lub profilach na portalach społecznościowych. Przyrost linków (zarówno ilościowy, jak i jakościowy) wpłynie pozytywnie na ranking popularności strony, co Google z pewnością weźmie pod uwagę.

Podsumowanie

Możliwie obszerna, oryginalna, w pełni responsywna i regularne aktualizowana zawartość, która nie została powielona na innych serwisach, jest z reguły uznawana za bardziej wartościową dla robotów wyszukiwarek, ponadto dysponuje większym obszarem na materiały promocyjne od tekstowych aż po audiowizualne. Większość fraz po wdrożeniu działań optymalizacyjnych cieszy się stosunkowo szybką poprawą pozycji, często zauważalną już po kilku tygodniach. Każdy administrator lub właściciel serwisu internetowego, chcący podnieść jego wydajność i w zauważalnym stopniu zwiększyć zainteresowanie konsumentów powinien pomyśleć nad przeprowadzeniem powyżej opisanych działań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here