Bankowość terminalowa

W ramach naszych ostatnich artykułów poświęcaliśmy sporo miejsca kioskom samoobsługowym, informując o tym jak korzystne okazać się one mogą w restauracjach, sklepach oraz wszelkich obiektach ściśle związanych z turystyką.

Nasze rozważania często kończyliśmy stwierdzeniem, iż producenci tego typu urządzeń z cała pewnością nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa i będą pragnęli dotrzeć do możliwie jak najszerszego grona odbiorców. Z przyjemnością informujemy że mieliśmy rację, jako że kioski samoobsługowe szturmem podbijają nową gałąź gospodarki, którą jest bankowość terminalowa!

 W telegraficznym skrócie powiedzieć można, iż bankowość terminalowa nosi także nazwę samoobsługowej i polega na samodzielnej realizacji dyspozycji bankowych przez konsumenta przy wykorzystaniu odpowiednio przystosowanego do tego celu urządzenia, najczęściej znajdującego się poza ścisłą siedzibą banku lub też w jej otoczeniu. Aby kioski samoobsługowe mogły w sposób optymalny spełniać powierzone im zadanie, muszą one zostać wyposażone w kilka specjalistycznych modułów, do których zaliczyć należy między innymi czytnik paska magnetycznego oraz mikroprocesor umożliwiający na odczytywanie danych z karty płatniczej jak również obsługę zleceń konsumenta. Nie bez znaczenia pozostaje także nieprzerwane połączenie z siecią bankową, dzięki czemu dyspozycje mogą być realizowane bez choćby najmniejszych przestojów oraz przy jednoczesnym zapewnieniu stuprocentowego bezpieczeństwa wszystkich stron zainteresowanych.

 Jak informują eksperci, obecnie wykorzystywane w bankowości kioski samoobsługowe podzielić można na dwie kategorie, a mianowicie – CD, a więc takie, które to przystosowane są tylko do wypłacania gotówki klientowi banku oraz ATM, czyli szeroko rozumiane bankomaty. Stanowią one o wiele bardziej zaawansowane urządzenia, przy pomocy których można dokonać nie tylko wypłaty, ale częstokroć także zasilenia konta określoną sumą, sprawdzić status rachunku bankowego, czy też dokonać podstawowych opłat bez konieczności poświęcania czasu na wizytę w banku, na co konsumenci będący w ciągłym biegu częstokroć po prostu nie mogą sobie pozwolić.

 Należy jednak stwierdzić, że aby kiosk informacyjny mógł w sposób optymalny pełnić powierzone mu zadanie, musi zostać wyposażony w specjalny ekran antyrefleksyjny, który to umożliwi realizowanie operacji nawet przy silnym świetle oraz w innych niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Nie bez znaczenia jest także specjalna obudowa chroniąca podzespoły elektroniczne przed uszkodzeniami mechanicznymi, a także panel dotykowy bądź też guziki tradycyjne, które to obsługiwać będzie można niezależnie od pogody panującej w otoczeniu takiego bankomatu. Z opinii użytkowników wynika, że kioski wręcz idealnie realizują powierzone im zadania, a dzięki stałej ich modernizacji są one doskonale dopasowane do potrzeb nowoczesnych klientów, również tych z niepełnosprawnościami, czego nie można powiedzieć o ich prekursorach, które to montowane były na ulicach miast i miasteczek jeszcze kilka lat temu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here