Jak zorganizować webinar lub konferencję online

Webinarium to nowoczesne i wygodne rozwiązanie dla dwóch stron. Uczestnicy takiego wydarzenia nie są ograniczeni możliwością dojazdu czy dostępnością czasową. Mogą dołączyć do webinaru z dowolnego miejsca — w domu, w pociągu czy na wakacjach w innym kraju. Wykładowcy natomiast zyskują szansę na dotarcie do szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie, szerszą promocję swoich produktów i usług oraz kreowanie wizerunku specjalisty.

Czy łatwo jest zorganizować webinar online?

Oczywiście, proces organizacji webinaru jest niezwykle prosty. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednią platformę, na której odbędzie się Twoje wydarzenie, zaprosisz uczestników, przygotujesz materiały i to wszystko. A przynajmniej jest to takie proste, gdy myślimy o organizacji webinaru od strony technicznej. Poza tym, zarówno podczas przygotowań, jak i samego wydarzenia, warto pamiętać o kilku zasadach.

  • Zadbaj o profesjonalny wizerunek

To, że wydarzenie odbywa się zdalnie i Twoi uczestnicy mogą do niego dołączyć w dowolnym miejscu i czasie, nie oznacza, że dotyczy to również Ciebie. Jeśli chcesz stworzyć wizerunek profesjonalisty, musisz o niego zadbać. Dotyczy to nie tylko wyglądu, ale także tła, na którym będą Cię oglądać uczestnicy webinaru.

  • Zadbaj o odpowiednią promocję wydarzenia

Nikt nie chce przemawiać do małej grupy osób. Nie wypromujesz w ten sposób swojej osoby i biznesu, dlatego musisz zadbać o to, aby Twoje wydarzenie przyciągnęło jak największą liczbę uczestników. Dobrym pomysłem będzie stworzenie formularza rejestracyjnego i promowanie go w różnych kanałach w sieci. Stwórz wydarzenie na Facebooku, zadbaj o dobrą grafikę, która może pojawić się w reklamach w mediach społecznościowych, a jeśli masz taką możliwość, zadbaj również o specjalny landing page do rejestracji na wydarzenie. Te działania wypromują nie tylko samo wydarzenie, ale także Ciebie i Twój biznes. Spraw, aby Twój webinar online trafił do jak największej ilości osób.

  • Zaplanuj swoje wypowiedzi tak, aby odpowiadać na kluczowe pytania, zanim zostaną zadane.

Nie zapominaj o swoich odbiorcach i utrzymuj ich uwagę. W końcu webinarium nie jest monologiem i powinieneś zadbać o to, by Twoi słuchacze aktywnie w nim uczestniczyli, np. poprzez live chat, ankietę czy sekcję pytań i odpowiedzi. Pamiętaj, aby dostosować swój przekaz do odbiorców i zadbać o ich zainteresowanie, bo to oni są kluczowym elementem Twojego webinaru i jego efektów. To, jak przygotujesz się do wydarzenia i zadbasz o jego realizację, wpłynie na Twój profesjonalny wizerunek i pozwoli Ci wypromować Twój biznes.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here