Coraz więcej Polaków robi zakupy w internecie. To zachęca do otwierania nowych sklepów online, a tym samym zwiększa i tak już dużą konkurencję. Aby odnieść sukces w internetowej sprzedaży, trzeba być wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Mogą w tym pomóc odpowiednio zoptymalizowane karty produktów.

Właściwie przygotowany sklep to lepsza konwersja i większe prawdopodobieństwo, że klient znajdzie nas w sieci. Dla wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania ważne znaczenie mają odpowiednio zoptymalizowane karty produktów. Aby to osiągnąć, najlepiej skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji, jak Promotraffic, która nie tylko właściwie przygotowuje karty produktów, ale również dokona kompleksowego audytu całego sklepu i pomoże w zajęciu wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Jeśli jednak sami chcemy spróbować zoptymalizować karty produktów, warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę.

Optymalizuj content

Duże znaczenie dla optymalizacji karty produktowej ma odpowiednie przygotowanie opisu produktu. Przede wszystkim nie może to być kopia (duplicate content), należy przygotować oryginalny opis. Z jednej strony musi on być perswazyjny, pokazujący korzyści, z drugiej – nie wolno zapomnieć o nasyceniu tekstu słowami kluczowymi (maksymalnie 10). Opis produktu nie powinien być krótszy niż 1000 znaków ze spacjami, warto używać w nim nagłówków (np. H1 w nazwie produktu, H2 w opisie). Nie można zapomnieć o specyfikacji produktu, warto także dołączyć opinie o nim. Ważne jest także wysokiej jakości zdjęcie produktu, dodatkowo z opisanym atrybutem alt i title. Ponadto należy umieścić w widocznym miejscu wszystkie najważniejsze informacje (np. koszt dostawy itp.), a także wyróżnić przycisk „Dodaj do koszyka” i umieścić go dodatkowo także pod opisem produktu.

Nie zapominaj o innych elementach

Content na karcie produktu jest kluczowy, ale nie można na nim poprzestać. Należy jeszcze zwrócić uwagę na inne kwestie. Przede wszystkim każda podstrona produktu powinna posiadać starannie dobrany adres URL. Taki adres powinien być przyjazny (bez zbędnych udziwnień, z poszczególnymi członami nazwy oddzielonymi myślnikiem dla przejrzystości), musi zawierać słowa kluczowe. Dodatkowo warto zadbać o linkowanie wewnętrzne, wstawiając anchor w opisie produktu do powiązanych produktów lub linkując slider z tytułem „Inne z tej kategorii”, „Polecane” itd. albo umieszczając odnośniki do poradników zamieszczonych w blogu. Warto także dodać do karty produktowej rich snippetsy (dodatkowe informacje pokazywane w wynikach wyświetlania, generowane za pomocą Google Search Console). Na koniec nie można również zapominać o użytkownikach mobilnych. Należy przygotować wersję mobilną sklepu lub przystosować obecną do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

Pamiętając o powyższych kwestiach, mamy szansę skutecznie zoptymalizować kartę produktów, a tym samym poprawić widoczność naszego sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli natomiast jesteś poszukujesz informacji o tym jak stworzyć stronę e-commerce lub dedykowany system który wspomoże Twój sklep koniecznie wejdź tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here