Czym jest konfigurator 3D?
Wyobraź sobie, że możesz zaproponować swoim klientom rower ich marzeń – taki, który idealnie pasuje do ich stylu jazdy, preferencji wizualnych i potrzeb technicznych. Brzmi świetnie?
Właśnie to umożliwiają konfiguratory 3D od iCompose.it, które jako dedykowane narzędzia online są stosowane przez firmy z różnych branż.
Konfigurator roweru pozwala, aby każdy klient sklepu mógł stać się projektantem swojego wymarzonego jednośladu. Konfiguratory 3D mogą być zaprojektowane w taki sposób by pozwalały użytkownikom na pełną lub częściową personalizację.
W tym artykule dzielimy się informacjami na temat korzyści płynących z wykorzystania konfiguratora roweru oraz pokazujemy, jakie jego elementy można personalizować.
Korzyści z zastosowania konfiguratora 3D w branży rowerowej
Główne korzyści z użycia konfiguratora 3D w sprzedaży rowerów obejmują:
- Personalizacja online: klienci mogą w dowolnym momencie – 24/7 dostosować rower do swoich wymagań. Czas potrzebny na tę czynność jest zależny od czasu klienta, a nie np. od godzin otwarcie sklepu stacjonarnego.
- Zwiększenie zaangażowania klientów w wybór kolorów i innych parametrów: dzięki możliwości personalizacji klienci chcą ”bawić” się narzędziem i tym samym próbować wiele różnych jego opcji. Ponadto konfiguratory 3D oferują wizualizacje, które również pozytywnie wpływają na cały proces tworzenia roweru.
- Redukcja zwrotów: personalizacja zmniejsza ryzyko niezadowolenia klientów.
- Ułatwienie procesu sprzedażowego: klienci mogą kupić rower po skończonej konfiguracji lub wysłać zapytanie ofertowe do sklepu.
- Zwiększenie lojalności klientów: personalizacja sprawia, że klienci czują się bardziej związani z marką. Ponadto spersonalizowany rower przyciąga uwagę innych zaciekawionych nabywców.
- Zbieranie danych o preferencjach klientów: firmy mogą analizować wybory klientów i dostosowywać swoją ofertę do ich najczęstszych potrzeb.
Jakie parametry można spersonalizować w konfiguratorze rowerów?
Zakup roweru nie wynika tylko z potrzeby “ chcę mieć rower”, ale także z precyzyjnych potrzeb, które ma klient – niewygodne siodełko w obecnym rowerze, za ciężka rama, brak dopasowanego roweru – to tylko kilka powodów.
Jednak, aby kupić dopasowany rower, to potrzeba zdobyć wiele informacji dotyczących różnych jego części. Klient chciałby mieć możliwość porównania interesujących go opcji, w tym cen, wymiarów,, wielkości itp. Takie zestawienie może uzyskać poprzez konfigurator roweru, gdyż to właśnie w nim można umieścić pomocne dane techniczne i przede wszystkim wiele zmiennych:
- Typ ramy: różne materiały i kształty.
- Rozmiar ramy: dopasowanie do wzrostu użytkownika.
- Kolor: wybór spośród wielu opcji kolorystycznych.
- Rodzaj kół: rozmiar i typ opon.
- Napęd: wybór pomiędzy różnymi systemami przerzutek.
- Hamulce: rodzaj hamulców (np.mechaniczne/ hydrauliczne).
- Siodło: różne modele dostosowane do komfortu jazdy.
- Akcesoria: dodatkowe elementy jak błotniki czy bagażniki.
- Oświetlenie: tylne, przednie.
- Dodatkowe funkcje: możliwość uzupełnienia o technologię smart.
Konfiguratory 3D umożliwiają zobaczenie wybranych parametrów na wizualizacji, obracanie nią i tym samym sprawdzenie przez użytkownika czy pasuje mu wybrana konfiguracja. Dodatkowo dzięki zapisowi projektów jest on w stanie sprawdzić, który rower wygląda najlepiej, jaka jest ich cena, by kolejno wybrać najlepszy z nich.
Jak działa konfigurator produktu, czyli co się dzieje po złożeniu zamówienia?
Konfigurator produktu, a w tym przypadku roweru niesie ze sobą oszczędność czasu obsługi klientów. Wyobraźmy sobie, że użytkownik potrzebuje nowego roweru do jazdy po terenach górskich, zna się na tym i potrzebuje szybkiej obsługi. W konfiguratorze może złożyć rower – to już pierwszy moment, gdzie konfigurator odciążył twoich pracowników. Personalizacja odbywa się online, a nie przez telefon czy email. W drugiej kolejności użytkownik kupuje spersonalizowany rower lub wysyła zamówienie na złożoną przez siebie konfigurację. Twoi pracownicy mogą teraz odebrać zamówienie i na tej podstawie złożyć go do wysyłki lub porozmawiać z klientem o konkretnym zamówieniu. Proces jest prosty i szybki.
Nadal nie jesteś przekonany do wdrożenia konfiguratora roweru? Sprawdź iCompose.it!
Wiele firm zajmujących się produkcją również rowerów korzysta z konfiguratorów 3D, aby zwiększyć swoje możliwości sprzedażowe oferując zaawansowane narzędzia do personalizacji przyciągające klientów.
Być może ze względu na to, że nie znalazłeś jeszcze odpowiedniej firmy software’owej jeszcze nie wdrożyłeś konfiguratora dla swoich klientów. Na stronie https://icompose.it/ marka tworząca konfiguratory produktu oferuje między innymi konfiguratory 3D będące wsparciem dla firm z różnych branż oraz dla jej klientów. Konfigurator jako platforma sprzedażowa i nowoczesny kanał marketingowy pozwala prezentować szeroką ofertę produktów i dostarcza ciekawe doświadczenia zakupowe klientom.