Rozszerzona rzeczywistość

Technologia rozszerzonej rzeczywistości bywa nierzadko mylona z wirtualną rzeczywistością. Choć obie technologie mają elementy wspólne i są chętnie wykorzystywane w wielu branżach, posiadają istotne różnice. Przede wszystkim rozszerzona rzeczywistość – AR – pozwala na widzenie świata rzeczywistego z dodatkowymi elementami.

W jaki sposób AR przekłada się na rzeczywistość, rozrywkę czy biznes? Czym jeszcze wyróżnia się rozszerzona rzeczywistość i jak oceniany jest jej potencjał na przyszłość? O tym w niniejszym artykule.

Rozszerzona rzeczywistość – co to za technologia?

Rozszerzona rzeczywistość – AR, z angielskiego augmented reality, to technologia polegająca na nałożeniu dodatkowych elementów ze świata wirtualnego na obraz świata rzeczywistego. Odbiorca może zatem, np. za pomocą kamery, obserwować to, co jest realne, istnieje naprawdę, ale poprzez właśnie oko kamery widzi tę rzeczywistość wraz z dodatkowymi elementami.

Aby korzystać z technologii AR niezbędne jest oko kamery, urządzenia mobilnego lub specjalne okulary, które pozwalają wyświetlać obraz łączący świat rzeczywisty z wirtualnym.

Możliwości technologii AR

Połączenie widzenia świata rzeczywistego z elementami dodatkowymi, które tworzone są za pomocą technologii informatycznej, stwarza ogromne możliwości. Korzysta na tym wiele branż, nie tylko rozrywkowa, z którą głównie kojarzymy technologie immersyjne.

Wśród przykładów zastosowania rozszerzonej rzeczywistości można znaleźć:

– szkolenia nowych pracowników,

– przeprowadzanie instruktaży,

– tworzenie i wdrażanie wirtualnych instrukcji,

– szeroko pojętą edukację,

– zapoznawanie klientów z produktami.

To tylko nikła część możliwości zastosowania rozszerzonej rzeczywistości. Wiele przykładów, w jaki sposób może ona wznieść na wyżyny dany biznes (choć nie tylko), znajduje się na stronie https://epicvr.pl, która stanowi ciekawą ofertę.

Inne doświadczenia, odmienne możliwości i łatwiejsze wdrożenie

Rozszerzona rzeczywistość przynosi korzyści obu stronom – zarówno firmom, jak i klientom. Przedsiębiorstwa są w stanie w ten sposób nie tylko szkolić czy uczyć pracowników, ale i zainteresować klientów, np. produktem, który można pokazać w ciekawszy i bardziej zachęcający sposób, niż jedynie dając do dyspozycji suchy opis i zwykłe zdjęcie.

AR to wielowymiarowe możliwości – pokazanie i uwydatnienie za pomocą dodatkowych cyfrowych elementów tego, co trudno opisać słowami, aby zachęcało. Przeprowadzanie szkoleń, uczenie, ale i budowanie zaufania do firmy jest nie tylko łatwiejsze, lecz przede wszystkim zdecydowanie bardziej efektywne.

Przyszłość rozszerzonej rzeczywistości

Dynamiczny rozwój technologii immersyjnych, w tym rozszerzonej rzeczywistości, pozwala na eliminowanie wielu przeszkód, które występują praktycznie w każdej branży. Ten typ technologii może być niezwykle przydatny wśród pracowników działających na zasadzie home office, ale i pośród biznesowych kontrahentów czy nowych klientów.

Nałożenie elementów pochodzących z wirtualnej rzeczywistości na to, co istnieje realnie, jest widzialne i czego można dotknąć, doświadczyć, sprzyja ulepszaniu – produktów, usług, rozrywki i nie tylko.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here