Jak zaistnieć w Internecie?

Niemal niemożliwe wydaje się obecnie dotarcie do klientów bez informowania o swoim istnieniu za pośrednictwem Internetu. Sama jakość firmy w większości wypadków nie wystarczy już, by dotrzeć do odpowiedniej grupy potencjalnych odbiorców naszych produktów lub usług. Nie można też jedynie założyć stronę internetową i czekać bezczynnie na moment, w którym staniemy się milionerami. Co zrobić, by skutecznie promować swoją działalność w sieci?

Profesjonalne stworzenie strony internetowej

Jeśli nie miałeś nigdy do czynienia z tworzeniem witryn, grafiką, czy działaniami promocyjnymi, pomyśl o skorzystaniu z usług firmy, która zajmie się tym profesjonalnie. Nawet jeśli znasz podstawy języka HTML lub pozycjonowania stron, to nieumiejętnymi działaniami możesz zaszkodzić swojej witrynie i obniżyć jej pozycję w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach. Dobrze jest, gdy wiesz, dlaczego sięgasz po takie usługi, nie znaczy to jednak, że masz wyręczać w tej pracy fachowców, do których się zgłaszasz. Pozwól więc im działać.

Podstawą dobrego wizerunku przedsiębiorstwa jest spójność jego działań. To kolejne pole, na którym może się przydać ktoś, kto zajmie się profesjonalnie Twoją stroną internetową i nie tylko nią. Logo, szata graficzna strony oraz wszelkich gadżetów firmowych muszą współgrać ze sobą. Dzięki temu sprawisz dobre pierwsze wrażenie przy kontakcie z klientem. Kolorystyka i układ graficzny muszą odpowiadać temu, czym się zajmujesz. Nie upieraj się na radosne kolory, prowadząc zakład pogrzebowy i nie unikaj zielonego, jeśli Twoja działalność wiąże się z roślinami. Byłoby to po prostu bezcelowe, mogłoby wprowadzać klientów w błąd, a Twoja firma traciłaby zainteresowanie już na starcie.

Google AdWords

Reklama nie jest dziś już tylko ogłoszeniem w gazecie albo spotem w telewizji. Internet stwarza pod tym względem jeszcze więcej możliwości niż jakiekolwiek wcześniej powstałe medium. Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, ta, na której w głównej mierze zależy nam, decydując się na działania w sieci, Google, także oferuje nowy sposób na zareklamowanie się. Jest nim Google AdWords. Nasza witryna może znaleźć się w linku sponsorowanym nad wynikami wyszukiwania. Wyświetlają się one, gdy użytkownicy poszukują po frazach, na które chcemy być widoczni. Osiągamy w ten sposób pierwszą stronę w wyszukiwarce, lecz trzeba zaznaczyć, że nie jest to realna pozycja naszej strony, osiągnięta naturalną drogą, ale wciąż tylko reklama

Pozycjonowanie stron

Jeśli chcesz znaleźć się właśnie w tej pierwszej dziesiątce w wynikach wyszukiwania organicznego i nie chcesz korzystać z Google AdWords, wybierz usługi pozycjonowania strony. Jest to szereg działań mających na celu podniesienie Twojej pozycji w wyszukiwarkach. Są one bardzo złożone, wymagają poświęcenia dużej uwagi Twojej stronie, a rezultatów nie osiągniesz w kilka dni. Działaniami, które możesz potrzebować będą zoptymalizowanie strony internetowej, odpowiednie przygotowanie treści na niej, czy rozpowszechniane linków do niej. Tutaj w szczególności nie warto działać samemu, nie mając o tym pojęcia, gdyż Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania może łatwo spaść.

Warto pomyśleć o tym, by nad Twoją stroną internetową pracowała firma profesjonalnie się tym zajmująca. Nie ignoruj Internetu jako narzędzia promocyjnego, z pewnością w dzisiejszych czasach nie przyniesie to żadnych korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here