To, że już dawno pożegnaliśmy się z myśleniem o tym, że biznes można prowadzić jedynie w sposób stacjonarny to jedno. Dzisiaj nie robią już na nas wrażenia informacje, że 70% zakupów odzieżowych robimy w internecie. Nie dziwi nas również to, że platformy sprzedażowe oferują skuteczne połączenie sklepu internetowego z kontem sprzedającego. Czy to jednak wszystko, co aktualnie dzieje się w świecie e-commerce. 

Po pierwsze – technologie

Świat sklepów internetowych zupełnie nie przypomnia tego sprzed 5,4 czy nawet 3 lat. Coraz więcej rozwiązań przez klientów odczuwalnych jako absolutnie intuicyjne. Coraz więcej sklepów buduje się i rozwija w oparciu o magento, korzystając z gotowych usług firm takich, jak https://fastwhitecat.com/. Warto jednak zauważyć, że firmy te, dotychczas postrzegane przez prowadzących biznesy w internecie, przede wszystkim jako dostarczyciele software, również bardzo prężnie rozwijają swoją działalność. Oferują swoimi klientom wsparcie całego sztabu profesjonalistów. To już nie jest tak, że kupiłeś oprogramowanie i radź sobie sam. Tutaj rozwiązania są projektowane coraz bardziej indywidualnie, z uwzględnieniem specyfiki branży, potrzeb klienta itp.

Po drugie – e-commerce w nowym wydaniu

Tak jak zwykły handel potrzebuje marketingu, tak potrzebuje go również e-commerce. Coraz więcej firm projektujących rozwiązania dla biznesu w sieci, dostrzega taką potrzebę i na nią odpowiada. Pozycjonowanie stron, działania od strony SEO i SEM, optymalizacja sklepów, reklama Google AdWords to tylko jedne z przykładów tego, jakie działania można wdrożyć w celu wsparcia sprzedaży on-line.

Po trzecie – wszystko razem

To chyba najważniejsza zmiana, jaka miała i ma miejsce w e-biznesie. Jeszcze do niedawna uważano, że biznes online i biznes stacjonarny rządzą się osobnymi prawami i powinny być prowadzone we właściwy im sposób. Prawda jest jednak taka, że klienci oczekują coraz większej synchronizacji, kompletnych informacji, a przede wszystkim spójności marki. Dzisiaj nie da się już prowadzić osobno sprzedaży stacjonarnej, w zupełnej izolacji od tego, co dzieje się w internecie i na odwrót. Dlatego powstały usługi takie, jak omnichannel, które pozwalają na połączenie różnych kanałów kontaktu klienta z marką. Wprowadzenie tych rozwiązań zwiększa wiarygodność sprzedającego, tworzy z niego zaufanego i kompetentnego partnera. Wybory, jakich umożliwiamy klientowi dzięki omnichannel, przekładają sie na wzrost sprzedaży. Jeśli na stronie internetowej chce pozyskać informacje o dostępności w sklepach stacjonarnych – nie ma problemu. Na miejscu chce zamówić coś przez sklep internetowy – zero przeszkód. Chce odebrać albo zwrócić swoje zamówienie w sklepie stacjonarnym – zrobi to łatwiej niż kiedykolwiek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here