Obecna sytuacja spowodowana szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 wymusiła na wielu firmach konieczność wprowadzenia zdalnego trybu pracy. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bezpieczniejsze, a przy użyciu właściwych narzędzi, może być również efektywne i wygodne.
Jak przygotować pracowników do pracy zdalnej?
Decyzja o oddelegowaniu części lub wszystkich pracowników do pełnienia obowiązków w trybie home office wymaga szybkiego i sprawnego przeorganizowania pracy całej firmy oraz wdrożenia nowych rozwiązań. Każda z osób ma określony zakres obowiązków, jednak muszą się oni kontaktować z klientami, partnerami biznesowymi oraz ze sobą nawzajem. W tym celu konieczne jest udostępnienie im odpowiednich narzędzi oraz infrastruktury, takiej jak chociażby usługa VPN.
Najważniejsze funkcje, które muszą spełniać narzędzia do pracy trybie zdalnym, to:
- Możliwość szybkiego tworzenia, przesyłania oraz współdzielenia różnego rodzaju dokumentów online
- Możliwość przechowywania plików w chmurze
- Możliwość wysokiej jakości komunikacji między pracownikami
Szybkie i bezpieczne tworzenie dokumentów
Praca z wielu, rozmieszczonych w różnych lokalizacjach miejsc może spowodować chaos, szczególnie jeśli za tworzenie dokumentów odpowiedzialnych jest więcej osób. W takiej sytuacji niezmiernie ważne jest opracowanie jak najlepszego kanału wymiany plików lub umieszczania ich na dostępnej dla wszystkich pracowników platformie, z możliwością modyfikacji, dodawania komentarzy i wymiany uwag. Niezwykle ważne jest również zadbanie o bezpieczeństwo treści. W tej kwestii najlepiej skorzystać z przechowywania dokumentów na dyskach w chmurze, które są dostępne w większości pakietów biznesowych Microsoft oraz Google.
Niczym niezakłócony kontakt
Kiedy spotkania twarzą w twarz przestają być możliwe, konieczne jest umożliwienie przeprowadzania wideokonferencji na jak najlepszym poziomie. Dzięki doskonałej jakości dźwięku i obrazu pracownicy poczują się niemal jak podczas bezpośredniej rozmowy i z pewnością nie umknie im żadne słowo.
Do najlepszych urządzeń do wideokonferencji w warunkach home office zalicza się np. biurkowy zestaw głośnomówiący Poly Calisto, czyli przenośny głośnik i mikrofon, który podłączysz do laptopa, tabletu czy smartfona przez Bluetooth lub kablem. Jest to niewielki mobilny sprzęt do pracy poza biurem, umożliwiający komfortowe prowadzenie rozmów i pracę zdalną z dowolnego miejsca. Zapewnia m.in.:
- nawet 7 godzin nieprzerwanych rozmów,
- 5 dni w trybie czuwania,
- szybkie połączenie z tabletem, laptopem lub smartfonem dzięki funkcji Bluetooth
- możliwość przesyłania plików zawierających dokumenty tekstowe, zdjęcia, prezentacje itp.
- doskonałą jakość dźwięku i obrazu.
Dodatkowo posiada praktyczne i eleganckie etui, które sprawdzi się podczas podróży. To oraz wiele innych, najlepszych jakościowo mobilnych urządzeń do wideokonferencji można znaleźć w ofercie firmy VisionCube.